Állandó versenyeink

meteorgombkicsi2

 

kerteszgombkicsi2

 

1

Bejelentkezés

"Testvéreink"

MTFSZ emblema    poeu logo    pvsk logo   logoidezojellel2

 

Kedves Barátaim!

A kertek alatt már itt ólálkodik a következő esztendő, és nem, nem lettünk öregebbek! Bolond egy év volt a most búcsúzó, sokáig nem feledem, de nem bánom, hogy odébbáll!
Az átélt összes galiba ellenére, jó évet zártunk! A tavasz nagyon bizonytalanná tett bármiféle elképzelést -sportról, életről-, de sikerült talpon maradni. A nyár végétől a bajnokikon ismét jó volt látni, érezni a szakosztályi egységet. Örömmel tölt el, hogy az utánpótlás is megmutathatta magát. Köszönöm, hogy az elért sikereknek részese lehettem, tovább gyarapodott "dobogós testvéreim" száma!
Gratulálok a szakosztályvezetésnek -Sanyinak, Gyulának- és minimum hasonló sikereket kívánok mindnyájatoknak jövőre is!

Ami a saját felkészülésemet illeti, jobbak a kilátásaim, mint tavaly. A vírus miatt, csak az oltás utáni védettség időpontjától gondolkodom ismét hagyományos edzői tevékenységben.
Edit asszony bölcsessége gyógyító, és igaz: bármi történjék, a sport segít, és nehéz abbahagyni! Személyes biztonságom azonban a vírushelyzet megoldódásáig továbbra is fontos. Addig Panna unokámmal gyarapítjuk a kilométereket, látogatjuk a közös technikai edzéseket.

A régebbi felkészülésről írt blogomban leírtak most is aktuálisak. Talán kicsit szolidabb km-ekkel, időtartamokkal, -az 1000 km-t elfelejtve- és mindenképpen a komfort zónán belüli terheléssel/pulzussal kocogva, ajánlom a figyelmetekbe.
A Pannára szabott edzéstervet követem én is, együtt futunk. Eddig 1 hét maradt ki, (a múlt hét), Neki bokarándulás, nekem derék húzódás miatt.
Decemberben futott heti km-ek (heti 4-6 edzés):1/27, 2/36, 3/56, 4/sérülés, az utolsó hét eddig 35 km (edzőtábor!).
A felkészülést az alapfelmérővel kezdtük Tüskésréten, a 2. felmérőt ma (dec. 30.) futottuk.
A felmérő az említett blogban leírt 4x1000 m-ek, 90-120 mp pihenőkkel, nekem 125-135-145-155, Pannának 160-170-180-190-es pulzussal.


Az eredmények:


Jenőbá: Az elsőt követő üzemmódban, a kisasszonnyal együtt futottam, nem fix pulzusértékre, de a

jeno1

 

végét már nem bírtam vele. A másodikat már külön futottuk, a saját tervünk szerint.

Panna

jeno2

Látható, hogy az idők minden pulzus értéknél javultak Pannánál, vagyis ugyanakkora terheléssel lett gyorsabb. A 180-as futás után jelezte, hogy már erősödik a fájdalom a bokájában, a P190-et már nem bírta rendesen megfutni, belesétált. Nekem ma sokkal lazábbra sikerült a P155-ös, mint az első alkalommal, az időn is jól látszik. A siker érzésével, örömmel mentünk levezetni.

És a módszer: Nov. vége óta heti 4-6 alkalommal eddig 30-80 perceket kocogtunk, én 120-135, Panna 160-170-es pulzussal. A 90 perces edzés 30. percében ment ki a bokája. (A max. edzés 120 p lesz.) Minden 2. héten időre felmegyünk a Zengőre, (53.03) rendbe teszi a lábakat. A legközelebbi túra 2021.01.03.


A lényeg: eddig még nem volt olyan edzés, ahol elfáradtunk volna, frissnek és motiváltnak látom az ifjú hölgyet minden edzésen, csak a csapat hiányzik a teljes komforthoz. Ha elkezdődik a suli, az is meglesz.
Az intenzívebb tejsav-küszöb feltoló edzéseket februártól kezdjük: heti 1-2 alkalommal 5-tel emeljük a pulzusszámot, ha 60/90 percet végig tudunk futni vele, jöhet a következő emelés. Aztán dombozás, terep, és reméljük, eredményes versenyszezon!

 

Addig is kívánunk sérülésmentes, jóhangulatú felkészülést, és eredményekben, élményekben, jóbarátokban gazdag, Boldog Új Esztendőt!

Hajrá PVM!

 

Tóth Jenő (Jenőbá)